GMR
De Stichting Onderwijs Primair heeft een GMR ingesteld bij de oprichting van de stichting (Artikel 14 WMO). Het is het orgaan voor advies- en instemmingsrecht over bovenschoolse zaken. Het is de bedoeling dat de GMR alleen onderwerpen behandelt die voor de scholen van gemeenschappelijk (schooloverstijgend) belang zijn. De GMR is het inspraakorgaan dat structureel overleg voert met de bestuurder. De GMR bestaat uit maximaal 14 leden (een lid per school). In verband met de wettelijke verplichting tot een gelijk aantal leden uit de personeels- en oudergeleding, bestaat de raad uit ouders en onderwijspersoneel.
Ledenlijst GMR Stichting Onderwijs Primair
- Joeri Jansen (voorzitter), OBS De Sterrenboom, ouder
- Thijs van Heteren (secretaris), OBS Kiezel & Kei, personeel
- Annelies Welter, OBS Kranenpoort, personeel
- Yvonne de Ridder, OBS 't Schateiland, personeel
- Jolanda Both, OBS De Schakels, personeel
- Elsbeth Roozemond de Zeeuw, ouder
- Cora van der Valk, OBS Prinses Irene, ouder
De GMR vergadert in schooljaar 23-24 op:
- Donderdag 28 september 2023
- Dinsdag 7 november 2023
- Woensdag 6 december 2023
- Woensdag 17 januari 2024
- Woensdag 14 februari 2024
- Donderdag 18 april 2024
- Donderdag 13 juni 2024
In het kader van de Wet Medezeggenschap op Scholen (WMS) heeft de GMR een medezeggenschapsreglement en een huishoudelijk reglement vastgesteld. In het medezeggenschapsreglement staat de nadere officiële uitwerking van de bevoegdheden omschreven. In het huishoudelijke reglement van de raad zijn de praktische onderlinge afspraken vastgelegd. De artikelen 21 t/m 24 van het medezeggenschapsreglement geven een overzicht van de taken en bevoegdheden van de GMR.
Hier kunt u het Huishoudelijk Reglement en het Medezeggenschapsreglement downloaden:
Huishoudelijk Reglement GMR Medezeggenschapsreglement GMR